Är jag ensam om att ha ångest inför att börja min sista termin på gymnasiet?

Så var man nästan där. Det man så länge har drömt om och längtat efter, sista terminen på gymnasiet.
Ända sedan jag var liten har jag stått och trånat efter de där fina balklänningarna i Gimlins skyltfönster och avundas alla skrikande och glada studenter som sjunger "fy fan va vi är bra", och tänkt att allt det där ska  jag få och göra när jag blir 18 och är stor.
Nu är jag där och inte fan känner jag samma längtan och förväntningar.
Jag känner mest ångest.
Inte ångest inför framtiden oså, jag vet redan vad jag ska göra efter gymnasiet och jag ser framemot att få bygga upp ett eget liv.
Min största ångest är att skiljas från alla mina underbara vänner. Visst man säger att man ska hålla kontakten och göra massa saker tillsammans efter gymnasiet, men blir det så? Nej oftast inte.
Antar att allt handlar om inställning också, vill man så går det. En sak är säker jag tänker inte släppa taget om mina underbara vänner i första taget. Exakt så sa jag om mina vänner i högstadiet. Men vad hände? Vi gled ifrån varandra, hittade nya intressen och utvecklades åt olika håll.
Aja kan väl inte mer än försöka att hålla kontakten med mina vänner. Jag vill och då går det!!
Nu ska jag sova, ska upp tidigt imorrn och skriva PA med Kajsa.
Puss
E

Kommentarer
Postat av: ia

Ja mei bliru inte av med i första taget ska du veta!





<'3

2009-01-07 @ 00:17:53
URL: http://miias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0