Dålig start på lovet

Jag trodde att den här dagen skulle bli en av de bästa på hösterminen, när man äntligen får jullov och har klarat av näst sista terminen i trean, men så blev det inte...
Först skulle vi samlas klockan 10 i hemklassrummet, vilket jag inte direkt var så pepp på med tanke på att jag hade suttit uppe hala natten dagen innan med en hemtenta i Religion. Men duktig som man är pallrade man upp sig vid i åtta imorse trots att jag knappt visste vad jag hette.
När jag kommer till skolan börjar vår klassföreståndare och samhällslärare visa massa värdelösa filmsnuttar med riktigt rå äcklig humor. Ingen skrattade förutom han. Jag som säkert så många andra kände mig tvingad att skratta för att inte göra honom sur.
Efter en timmes tittande av värdelösa filmer blev det dags för den årliga julavslutningen i aulan. Den var bra, inget mer, det var skönt att rektorns tal var kort i alla fall. Blev dock lite sentimental när jag insåg att det var den sista julavslutningen som jag kommer att få se på Vasa, känns både bra och dåligt.
Efter avslutningen gick jag en stund på stan med Kajsa. Hittade en jätte fin tröja på Sea Fun, skulle precis till och köpa den när Kajsa upptäckte att det var massa fettfläckar på den. Självklart var det den sista som de kvar i min storlek så det var bara att hänga tillbaka den på galgen igen.
När jag kom hem fick jag en minst sagt jobbig överraskning.
Resten av kvällen har spenderats åt att skriva klart en hemtenta i Religion om islam och hinduism och åt att tänka och återigen tänka.
Nu ska jag försöka sova, om det nu går...
Kram!
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0